Eltört egy dilatációs saru az algyői Tisza-hídban, a hibát néhány hete vették észre a Magyar Közút NZrt. szakemberei. A folyamatosan mozgó alkatrészt minél előbb ki kell cserélni, a munkához meg kell emelni a híd 1000 tonnás pályáját.
– Az algyői Tisza-híd múlt heti mosásakor vették észre a kollégák, hogy a híd egyik saruja – ez támasztja a pilléreken keresztül a hidat, a dilatációs mozgást kellene követnie –
kimozdult a helyéről. Ebben az állapotban ez ugyan nem befolyásolja a híd állapotát, de további nagyobb mértékű elmozdulás problémákat okozhat. Ezért 20 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettünk be a hídon, hogy a járműforgalom dinamikus hatása minél kisebb legyen – közölte lapunkkal Pécsi Norbert Sándor. A Magyar Közút NZrt. kommunikációs osztályvezetője hozzátette, naponta ellenőrzik a saru állapotát.
– Lentről nem látszik a hiba, mindjárt hozom a létrát. Fel kell mászni a közel 12 méteres hídlábra, és onnan fogjuk látni, mi a baj – mondta tegnap a közút ellenőre, akivel az algyői Tisza-híd lábánál találkoztunk. Az 1974-ben épített átkelő pályalemezét oldalankét 2-2 billenő acélsaru tartja, ezek a mintegy 40 centiméter magas szerkezetek „követik" a híd mozgását. Az acélsaruk egy-egy bütyökkel kapcsolódnak a talapzathoz és a pályalemezhez, a rögzítő bütyök tört le. Egy erősebb lehűlés miatt összehúzódó híd kidöntheti a hibás sarut, igaz, ekkor még további három „láb" tartja a pályalemezt.
– A hibát sürgősséggel javítani fogjuk, de az eddig megkeresett cégek, amelyek ilyen munkát egyáltalán el tudnának végezni – a hidat meg kell emelni a javításhoz –
, nem rendelkeznek szabad kapacitással. A munka előreláthatólag nem igényel sok időt, az előkészítést nem számolva az érdemi beavatkozást egy nap alatt el lehet végezni. A hídemelés viszont teljes út- és hídzárral jár. A korlátozások mértékéről és pontos időpontjáról tájékoztatni fogjuk a közlekedőket – mondta Pécsi Norbert Sándor. Hozzátette, a teljes híd 10 ezer tonnájából mintegy ezer tonnát kell megemelni.
Szakemberek szerint az algyői Tisza-híd egy állatorvosi ló. A 41 évvel ezelőtt tervezett átkelő olyan hiányosságokat tartalmaz, amelyek újabb és újabb problémákat okoznak a közút kezelőjének. Megírtuk, az elmúlt 3 évben folyamatosan javították, a legutóbbi garanciális aszfaltozást augusztus végére fejezték be.