Pályázati hirdetmény a "sárga iskola" értékesítésére
Algyő Nagyközség Önkormányzata a hatályos vagyonrendelete alapján, valamint Algyő Nagyközség Képviselő-testületének 89/2021. (X.21.) Kt. határozata értelmében nyilvános licitálásos eljárást hirdet az Algyő Nagyközség Önkormányzata 1/1-ed tulajdonát képező, Algyő, belterület 997 hrsz-ú (a valóságban: Algyő, Kastélykert u. 60.) „kivett iskola” megnevezésű, tehermentes ingatlan legmagasabb áron történő értékesítésére.
A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (Nvtv.) 14. §-a alapján: amennyiben az ingatlan vételára meghaladja a bruttó 5.000.000,- Ft összeget, úgy az adásvételi szerződés tárgyát képező ingatlan vonatkozásában a Magyar Államot elővásárlási jog illeti meg. Erre tekintettel a szerződés hatályba lépést felfüggesztő feltétellel kerül megkötésre, amelynek értelmében a szerződés kizárólag akkor lép hatályba, ha a Magyar Állam, mint az elővásárlási jog jogosultja úgy nyilatkozik, hogy nem kíván élni elővásárlási jogával, vagy a jogszabályban meghatározott, a nyilatkozattételre nyitva álló határidő eredménytelenül telik el.
1.) Kiíró megnevezése: Algyő Nagyközség Önkormányzata
Kiíró címe: 6750 Algyő, Kastélykert u. 40.
Kiíró telefonszáma: +36 62/517-517
Kiíró telefaxszáma: +36 62/517-516
2.) Az eljárás célja és fajtája:
- Versenyeztetés fajtája: licitálásos eljárás
- A pályázat célja: Algyő, Kastélykert u. 60. belterület 997 hrsz., 1/1 részben Algyő Nagyközség Önkormányzatának tulajdonát képező tehermentes ingatlan legmagasabb áron történő értékesítése.
3.) Pályázat tárgya és ennek műszaki, későbbi hasznosítási, jogi feltételei:
- Tárgy:
- Cím: Algyő, Kastélykert u. 60.
- Hrsz: 997
- Megnevezés: kivett iskola
- m2: 2568
- Műszaki feltétel:
Algyő, Kastélykert u. 60. szám alatti ingatlan:
Az ingatlan a település központi részén, a templom közelében a Szent Anna tér mellett helyezkedik el.
Az épület helyi védelem alatt áll. Az ingatlan hasznosítási formája: kivett általános iskola, a telek területe 2.568 m². A használaton kívüli iskola hasznos alapterülete: 518,59 m². Az ingatlan összközműves, felújításra szorul, melynek elvégzésére a nyertes pályázó köteles.
Helyiségek: Mellékelt helyiséglista szerint
- Későbbi hasznosítási feltételek:
-
- Tekintettel arra, hogy az épület helyi védettséget élvez, a későbbi tulajdonosnak a Településkép védelméről szóló 16/2018 (XII.14.) rendeletben foglaltakat (9. fejezet) a felújítás/átépítés során be kell tartania.
- Elsődleges szabály, hogy a Kastélykert utcai homlokzatot az eredeti állapotba kell hozni, az építészeti jegyek megtartásával.
- A felújítás utáni hasznosítás elsődlegesen lakó funkciót foglalhat magában, de kereskedelmi/szolgáltató és vendéglátó (étterem, kávézó) funkció is megengedett.
- Nem támogatott hasznosítási módok: éjszakai szórakozóhely, kocsma, ipari-, gyártó tevékenység, zajjal, bűzzel járó, illetve más lakó funkciót zavaró tevékenység.
- Az adásvételi szerződés aláírását követő 60 hónapon belül az épület felújítását, és ezen időtartamon belül a szerződés aláírását követő 24 hónapon belül - a településképi rendeltben foglaltak szerint - az utcafronti homlokzat felújítását el kell végezni.
- Településképi konzultációt/véleményezési eljárást a tervezett felújítás előtt le kell folytatni, melyhez az Önkormányzat a főépítészt bevonja.
d. Jogi feltételek:
-
- Az ingatlan per-, teher- és igénymentes.
- Az eljárás nyertese az az ajánlattevő lesz, aki a pályázati feltételeknek megfelel és a legmagasabb összegű ellenszolgáltatás megfizetésére tesz ajánlatot.
- A pályázat nyertesével az adásvételi szerződést a versenyeztetést követő 15 napon belül meg kell kötni, ezen határidő jogvesztő. A teljes vételárat a szerződés aláírásakor maradéktalanul meg kell fizetni.
- A kiíró csak a pályázat nyertesével – vagy visszalépése esetén a második legmagasabb összegű ajánlatot tevő személlyel köt szerződést, a visszalépésről a Polgármesteri Hivatal küld értesítést. Amennyiben többen tettek azonos összegű vételárajánlatot, a vevő személyéről sorsolás dönt. A szerződéskötésre fennálló határidő az értesítés kézhez vételétől kezdődik.
- A liciten csak az az ajánlattevő indulhat, aki az ajánlatát az előírt időben és tartalommal benyújtotta és igazolta, hogy megfelel a pályázati felhívásban előírt követelményeknek.
- A liciteljáráson a ráajánlás (licit) összege bruttó 100.000,- Ft összegenként történik.
- Ajánlati biztosíték:
- A liciteljáráson való részvétel feltétele pályázati biztosíték megfizetése, amely 500.000,- Ft. Ezt az összeget az Önkormányzat 12067008-00190442-00100003 számú bankszámlájára kell befizetni a licitálás napját megelőző nap 14.00 óráig.
- A befizetésről szóló igazolás bemutatása a liciteljáráson való részvétel feltétele.
- Az ajánlati biztosíték foglalóként a licit nyertesének a vételárba beszámításra kerül (szerződést biztosító mellékkötelezettséggé alakul át), a többi licitáló részére a tárgyalást követően a pénz visszautalásra kerül, az általa megadott bankszámlaszámra, a licitálást követő banki munkanapon.
- Az ingatlan tulajdonosát ingatlan nyilvántartásba bejegyzett, az adásvételi szerződés aláírásától számított 2 éven belüli, a településképi rendeltben foglaltak szerinti utcafronti homlokzat felújítási kötelezettség terheli. A homlokzatfelújítás elmaradása esetén, a 2 év letelte után az Önkormányzat – ingatlan nyilvántartásba bejegyzett – visszavásárlási jogát a szerződéstől való elállással, a vételár 20%-os részével megegyező összegű bánatpénz érvényesítése mellett érvényesítheti. Az Önkormányzat a bánatpénz követelését a visszavásárlási árba történő beszámítással érvényesítheti.
- A homlokzat felújítási kötelezettség biztosítására az adásvételi szerződés aláírásával egyidejűleg visszavásárlási jog kerül alapításra az Önkormányzat javára az adásvételi szerződés aláírásának napjától számított 2 év 6 hónap időtartamra, továbbá a felújítási kötelezettség és a visszavásárlási jog biztosítására 5 év időtartamra elidegenítési- és terhelési tilalom kerül bejegyzésre az ingatlan-nyilvántartásba, az alábbi feltételekkel:
- Amennyiben a pályázat nyertese a felújítási kötelezettségként fenti bekezdésben megjelölt vállalás határidőben történt teljesítését igazolja, úgy az Önkormányzat visszavásárlási joga az igazolás Önkormányzat általi kézhezvételének napján megszűnik, és az Önkormányzat köteles az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett visszavásárlási jog törlése iránti kérelem kiadására. A pályázat nyertese a felújítási kötelezettség körében előteljesítésre jogosult, a teljesítés igazolásakor az Önkormányzat köteles a visszavásárlási jog törlése iránti kérelem kiadására.
- Amennyiben a pályázat nyertese a felújítási kötelezettségként fenti bekezdésben megjelölt vállalás határidőben történt teljesítését nem igazolja és a telken értéknövelő beruházás nem történt, úgy az Önkormányzat a határidő utolsó napját követően, a szerződés szerinti visszavásárlási határidő lejártáig egyoldalú jognyilatkozattal, a bánatpénz megfizetésével egyidejűleg visszavásárolhatja az ingatlant a pályázat nyertesétől. A visszavásárlási ár ez esetben az eredeti vételárral egyezik meg, amelyet az Önkormányzat a nyilatkozat megtételét követő 15 napon belül köteles megfizetni a pályázat nyertese részére banki átutalás útján.
- Amennyiben a pályázat nyertese a felújítási kötelezettségként fenti bekezdésben megjelölt vállalás határidőben történt teljesítését nem igazolja és a telken értéknövelő beruházás történt, úgy az Önkormányzat a határidő utolsó napját követően, a szerződés szerinti visszavásárlási határidő lejártáig egyoldalú jognyilatkozattal, a bánatpénz megfizetésével egyidejűleg visszavásárolhatja az ingatlant a pályázat nyertesétől. A visszavásárlási ár ez esetben az eredeti vételár és a számlákkal igazolt értéknövelő beruházás értékének együttes összegével egyezik meg, amelyet az Önkormányzat a nyilatkozat megtételét követő 15 napon belül köteles megfizetni a pályázat nyertese részére banki átutalás útján.
- A pályázat nyertese visszavásárlás esetén a nyilatkozat kézhezvételét követő 30 napon belül köteles az ingatlant az Önkormányzat birtokába visszaadni.
- Az Önkormányzat részére az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett elidegenítési jog az ingatlanra vonatkozó használatba vételi engedély/ vagy ezzel azonos jogi megítélés alá eső, a felújítás elvégzését igazoló dokumentum megszerzéséig áll fenn.
4.) Az ellenszolgáltatással kapcsolatos kikötések és feltételek:
- A pályáztatás tárgyát képező ingatlanok megállapított legalacsonyabb ára:
- Település: Algyő
- Hrsz.: 997
- Megnevezés: kivett általános iskola
- Terület nagysága (m2): 2568m2
- Kikiáltási ár (bruttó): 76.000.000 Ft
- A pályázat nyertese 15 naptári napon belül köteles adásvételi szerződést kötni az Önkormányzattal, valamint a szerződéskötéskor köteles a teljes vételárat átutalni az Önkormányzat 12067008-00190442-00100003 számú számlájára.
- Az ingatlan szerzéssel kapcsolatos vagyonszerzési illeték a vevőt terheli.
- Az ingatlan birtokbaadása a vételár teljes összegének a kiegyenlítését követő 30 napon belül (tekintettel arra, hogy az épületben jelentős mennyiségű ingóság található) történik.
5.) Teljesítés helye, legkésőbbi határideje:
- A licitálás helye és ideje
- A pályázati hirdetmény megjelenésének ideje: 2021. december 1.
- A licitálás ideje: 2022. január 12. 16:00 óra
- A licitálás helye: Algyői Polgármesteri Hivatal, Ülésterem, 6750 Algyő, Kastélykert u. 40.
- A pályázati biztosíték megfizetésének határideje: 2022. január 11. 14:00 óra
6.) További információ az alábbi címen és időben kérhető:
Az ingatlan megtekinthető a következő időpontokban:
- időpont: 2021. december 22. 15:00 óra
- helye: Algyő, Kastélykert u. 60.
További tájékoztatás:
Algyői Polgármesteri Hivatal
Berényi András Fejlesztési és Üzemeltetési csoportvezető
6750 Algyő, Kastélykert u. 40.
Email: berenyi.andras@algyo.hu
Telefon: +36 62 517517
Fax.: +36 62 517516
Ügyfélfogadás: Hétfő: 8.00-12.00
Szerda: 8.00-12.00 és 13.00-17.00 óra között
Péntek: 8.00-12.00
Honlap: www.algyo.hu
