× Hírek Önkormányzat E-Ügyintézés Turisztika Hasznos információk Események Facebook oldalunk Youtube oldalunk Instagram oldalunk
hu

Kiránduláson a mozgáskorlátozottak - Barangolás Zalában

2014. augusztus 28. | Napjaink
A Csongrád-megyei Mozgáskorlátozott Egyesület algyői csoportjának tagjai ismét útra keltek, ezúttal Zala megyét vettük célba.

1. nap utunk Bikalra, Magyarország első élmény birtokára vezetett. Éppen lovaglásoktatást tartottak amikor ott jártunk. A reneszánsz korszak, európai és magyar kultúráját ténylegesen megjelenítő élményparkban gyakran tartanak színházi és zenés előadásokat is. Higgyék el, nem mindennapi élmény körbesétálni ezen a birtokon. Ezután utunk Kaposvárra vezetett, ahol a régi templomokat és Kaposvár főterét is bejártuk. Majd megérkeztünk a szennai skanzenbe, ami a zalai tanyavilágot mutatta be régi házaival, háziállataival, és a régi eszközökkel, amit a földműveléshez használtak az emberek.

2. nap Csömödérre vezetett az utunk. Kisvonattal elindultunk megnézni a korai olajkutakat. Saját szemünkkel győződhettünk meg róla, honnan is indult az 1930-as években az olajkitermelés, aminek Algyői is köszönheti a felvirágzását. A kisvonat egészen a kistolmácsi végállomásig vitt minket, ahol már várt ránk a busz, és folytattuk utunkat Lentibe, Velemérbe. Itt szintén egy régi műemlék templomot nézhetett meg, aki bátor volt ,és a sok lépcső ellenére mégis bement a templomba. Utána rögtön indultunk is tovább Magyarszombatfára, ahol éppen fesztivált tartottak a templom tiszteletére. Itt meglátogattunk a régi fazekasműhelyt, és egy kedves hölgy jóvoltából ismertetőt is kaphattunk a fazekas mesterségről és a falusi hagyományokról . Ebben az időben épp egy lakodalmas menet haladt keresztül a falun, a gyerekek, ha ügyesek voltak még cukrot is kaphattak a lakodalmasoktól.

A 3. napot Ausztriában kezdtük rövid sétával. Kehidakustányban finom szarvaspörköltet fogyasztottunk ebédre, majd délután a Deák kúriát tekintettük meg, és megkoszorúztuk Deák Ferenc emlékművét. Ezután élményekkel gazdagon hazaindultunk.

Reméljük jövőre is ilyen élmény gazdag kirándulásunk lesz, amikor is Erdélybe tervezzük utunkat.

További hírek

2023. augusztusában a Horgásztavak üzemeltetését a Gyeviép Nkft. vette át. A vízmennyiség és a környezet javítása érdekében akkor jelentős munkálatok indultak meg, amelyet vízügyi és halgazdálkodási szakemberek segítettek.

2024. március 28. | Önkormányzat Bővebben

A Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal Agrárügyi Főosztály Élelmiszerbiztonsági és Állategészségügyi Osztálya CS-I01/00954-2/2024. sz. határozata alapján Algyő Nagyközség közigazgatási területére 2024. március 30. – 2024. április 19-ig ebzárlatot és legeltetési tilalmat rendelek el!

2024. március 27. | Gazdaság Bővebben

A Magyar Vöröskereszt "Tedd a jót!" algyői alapszervezete húsvéti csomagosztást szervezett 2024. március 26-án. Az előre elkészített adományokkal 20 családnak tették szebbé az ünnepét, hiszen vannak, akik nehezen engedhetik meg maguknak a húsvéti finomságokat.

2024. március 27. | Napjaink Bővebben

Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete nem támogatja az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola vezetője és a Szegedi Tankerületi Központ intézményi átszervezési törekvését.

2024. március 27. | Önkormányzat Bővebben

A Bartók Béla utcai és a Piac téri játszóterek új elemmel bővültek a gyerekek nagy örömére. Mind a két helyen drótkötélpályát alakított ki és épített meg a Gyeviép Nkft. A fejlesztésre 3,5 millió forintot költött Algyő Nagyközség Önkormányzata.