× Hírek Önkormányzat E-Ügyintézés Turisztika Hasznos információk Események Facebook oldalunk Youtube oldalunk Instagram oldalunk
hu

Algyő új alpolgármestere, Dr. Gubacsi Enikő

|
2014. december 21. | Önkormányzat
A legfiatalabb képviselő volt, mikor az algyőiek először választották meg önkormányzatukba Dr. Gubacsi Enikőt. A korábban ügyvédként is dolgozó kétgyermekes családanya 16–17 éve foglalkozik közügyekkel. Algyő új alpolgármesterét munkájáról és terveiről kérdeztük.

„Segíteni szeretnék az embereknek, szolgálni szeretném Algyőt” – mondta mosolyogva Dr. Gubacsi Enikő. E segítői beállítottságára hozta példának az egykori Dinamix Ifjúsági Kerekasztal alapítójaként kezdődő civil beállítottságát, az ügyvédi hivatását és a családanyai szerepét, illetve a falu szolgálatával azonosított képviselőséget. „Nagy megtiszteltetésnek tekintem az alpolgármesteri megbízatást” – jelentette ki. Az e poszttal járó feladatok elvégzését örömmel vállalta. Az ehhez szükséges alapokat a jogi végzettsége, 16 éves képviselői tapasztalata és az a családi döntés adja, hogy a 6 és 8 éves gyermekeik körüli tennivalókból a korábbiaknál többet vállal át férje és a nagyszülői kör – válaszolta a döntése hátterét tudakoló kérdésre.

Mi a legsürgetőbb feladata Algyő alpolgármesterének?

„A jogi bizottság elnökeként észrevételeztem korábban, most alpolgármesterként is szükségesnek tartom, hogy felülvizsgáljuk a korábban kötött szerződéses jogviszonyokat” – rögzítette az „átvilágítás”, a tisztánlátás fontosságát. Feladatának tekinti a belső kommunikáció javítását, például a polgármesteri hivatalon belül. Újításként vezette be, hogy a testületi ülést követően a hivatal különböző csoportjának tagjait is tájékoztatja a döntésekről és az ebből következő feladatokról. Az alpolgármester meggyőződése, hogy javítani szükséges a helyi intézmények közötti, illetve a civil szervezetekkel folytatott kommunikációt is.

Tág teret kíván adni az ötleteknek és kezdeményezéseknek Dr. Gubacsi Enikő. A döntések előkészítését úgy kívánja javítani, hogy az adott téma – például a busz menetrend aktualizálása, a szabadstrand kialakítása – minden érintettjét – a képviselő-testületi bizottság tagjaitól kezdve az önkormányzati cégek és civilek képviselőin át a szakértőkig – egyeztetésre hívja azt követően, hogy a lakosságtól begyűjtötték az igényeket és javaslatokat. Így szeretnének döntéseket hozni például a falun belüli közlekedés biztonságának a javításáról, a megújuló energiaforrások felhasználásának a kiterjesztéséről is. „Minden képviselővel folyamatosan egyeztetünk. Újdonság, hogy a folyamatban lévő helyi beruházások – például a szálloda, a fürdő öltözője, a tájház és borospince – bejárására is meghívtuk a képviselőket. Azt tapasztalom, hogy az így szerezhető plusz információk és személyes benyomások segítik a képviselő-testületi ülésen meghozandó döntést” – igazolta, miként szeretnék növelni az önkormányzati munka átláthatóságát.

Milyen munkamegosztásban dolgozik a polgármester és az alpolgármester?

„Mindketten fontosnak tartjuk az algyőiek véleményének az összegyűjtését” – mondta Dr. Gubacsi Enikő. Erre a közmeghallgatáson, a polgármesteri fórumokon, a szerda délutáni fogadóórákon túl lehetőséget ad, hogy a pm@algyo.hu és az alpm@algyo.hu e-mail címre várnak minden ötletet és javaslatot, kritikát. A konkrét és írásban benyújtott kéréseken túl a szokásos utcai találkozásokon is adott a lehetőség kérdezni és beszélgetni a falu vezetőivel. „A kiemelt jelentőségű témák tárgyalásán mindketten jelen vagyunk. Ugyanakkor a – polgármester által vázolt irányok megvalósításához szükséges – részletek kidolgozásának koordinálást magamra vállalom” – avatott be munkamódszerükbe. „A korábbi alpolgármester magasra állította a lécet. Feladatait megörököltem” – tette hozzá Dr. Gubacsi Enikő. Alpolgármesteri feladata maradt – többek között – az intézményekkel való kapcsolattartás is. A helyi rendezvényeken, programokon pedig – ha meghívót kapnak – igyekeznek mindketten jelen lenni. Programütközés esetén pedig e feladaton is megosztozik a polgármester és az alpolgármester.

Az ügyintézésben tapasztalhatnak-e változást az algyőiek? „Fő mottónk, hogy mindent tegyünk meg azért, hogy az algyőiek a lehető legrövidebb időn belül elintézhessék az ügyeiket egy jó hangulatú polgármesteri hivatalban, ahol minden munkatárshoz bizalommal fordulhatnak” Ezen a területen még van javítani való.– jelentette ki az alpolgármester. A sikeres ügyintézéshez azonban fontos tudni, hogy mely témák melyik hivatali munkacsoporthoz tartoznak, ezért az alpolgármester tervei között szerepel olyan irányító táblák elhelyezése, amelyek alapján a községházába lépő polgár azonnal tudja, hol kaphat segítséget ügyes-bajos ügyeinek az elrendezéséhez. A település honlapjának megújítása is fontos lépés lesz a lakosok jobb tájékoztatása érdekében.

Mi az a három legfontosabb téma, aminek a megoldásáért elkezdett dolgozni az alpolgármester?

„A nyitott és átlátható önkormányzati munkában fontosnak tartom, hogy a szolgáltatók előtt is képviseljük az algyőiek érdekeit” – jelentette ki az alpolgármester. Példaként a buszközlekedésnek a helyi igényekhez alakítását említette. Hasonlóképpen a preferált feladatok közé tartozik a közlekedés biztonságának a növelése például a Téglás és a Búvár utcai csomópontban. Lényegesnek tartja a 47-es út melletti kerékpárút építésének az ösztönzését is. Mindez a végső célt szolgálja: „Algyő kiváló lehetőségekkel rendelkezik, melyekre támaszkodva azt szeretném, ha a XXI. század igényei szerint is jól éreznék itt magukat a régóta és a néhány éve itt élő algyőiek, együttműködnének a régi és az új lakosok!”
 

További hírek

Megkezdődtek a munkálatok a Szent Anna templom körül. Most áprilisban az új burkolat körvonalainak kijelölésével és a beton bontásával megkezdődtek a munkálatok a Szent Anna templom körül. A projektet a Gyeviép Nkft. munkatársai végzik.

2024. április 24. | Önkormányzat Bővebben

Az idén 30 éves Faluház a közösségi élet központja a településen. A három évtized alatt számtalan programnak, élménynek és közösségi eseménynek adott otthon. A kezdetekre talán már nem sokan emlékeznek, de Némethné Vida Zsuzsannával megpróbáltuk feleleveníteni az indulást.

2024. április 23. | Kultúra Bővebben

Algyő Nagyközség Önkormányzata összevezetéses oltást szervez.

2024. április 23. | Gazdaság Bővebben

A mai napon ünnepelték az algyői Bóbita Bölcsődében a bölcsődék napját.

2024. április 22. | Önkormányzat Bővebben

Azokat a családokat várják a Bóbita Bölcsődébe április 17-én és 18-án, akik a 2024/25-ös nevelési évben bölcsődei szolgáltatást szeretnének igénybe venni. Délelőtt 9 és délután 3 óra között van mód a beiratkozásra a Tiszavirág utca 44. szám alatti intézményben.

2024. április 17. | Oktatás Bővebben

×