2012 óta minden évben, egy-egy hónapig félpályás útzár mellett javítják az algyői Tisza-hidat, pedig 9 éve 528 milliót költöttek rá. A kátyúsodás oka a rossz vízzáró réteg, amit garanciában cserél a kivitelező. Az autósok a sor miatt bosszankodnak. Napraforgó nő a dilatációban
Tegnap csak a felmart gödör és a forgalmat szabályozó jelzőlámpák utaltak arra, hogy ismét javítják az algyői Tisza-hidat. Olvasóink arra panaszkodtak, egy lélek sem dolgozik a hídon, a lezárás miatti sor pedig kellemetlen. Megírtuk: június 10-étől félpályás útzár mellett garanciális javítást végeznek, a tervek szerint július elejéig.
– Jelenleg a szigetelés és a pályalemez-kiegyenlítés garanciális javítását végzi a Hídépítő Zrt. Az aszfalton átszivárgó csapadékvíz a hídon lévő víztelenítő rendszerbe nem jut el, télen megfagy, az aszfaltot tönkreteszi. Véleményünk szerint ez kivitelezői hiba. Ezért kellett az utat az elmúlt években többször kátyúzni, és emiatt javították tavaly ősszel is a hidat – mondta lapunknak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője. Pécsi Norbert Sándor hozzátette, télen néhány nap elegendő volt az újabb kátyú kialakulásához.
A Szegedre vezető pálya Tisza előtti szakaszán a dilatációból kinőtt a napraforgó, a kátyúzás nyomait is könnyű észrevenni. Egy neve mellőzését kérő szakember azt mondta, a dilatációk takarítása a kezelő feladata, nem a felújítóé. Azt viszont biztosra vette, ha a napraforgó is megél a dilatációban, akkor ott a víz sem folyik le egykönnyen.
Az algyői Tisza-hídon 2003- ban 25 millió forintból a dilatációs elemeket cserélték, 2004-ben 140 millió forintért a középső szakasz teljes burkolatát felújították. 2005-ben 528 millió forintért újra kicserélték a dilatációs elemeket, a teljes hidat újraaszfaltozták, valamint a tartószerkezetre is jutott pénz. A több százmillió forintos beavatkozást 2011-ig élvezhették az autósok.
Épphogy lejárt a garancia, szétfagyott az aszfalt. Megírtuk: 2011 januárjában 4 autós szenvedett balesetet a 47-es út algyői hídján. A híd közepén, a sávok találkozásánál két méter hosszan és mintegy másfél méter szélesen felgyűrődött az aszfalt – az autósok a sötétben egymás után törték kerekeiket.
A hibát 2012-ig egy 20 kilométer/órás sebességkorlátozó táblával "javították". A Magyar Közút Zrt. szakértők segítségével igazolta, hogy a kátyúkat a felújítás során rosszul rögzített szigetelés okozza, így 2012 márciusában kijavították a 30 méteren tönkrement utat. 2013 őszén is egy hónapon keresztül dolgoztak a hídon.
Az algyői Tisza-híd kálváriája még nem ért véget. Az út még az elmúlt enyhe télben is újra felfagyott, igaz, most már csak 20 méter hosszan. A szigeteléscserét és aszfaltozást június 10-én kezdték. Információink szerint a kivitelező munkásait azért nem lehet a hídon látni, mert éppen szárad a kiegyenlítő réteg. Erre hordják fel a műgyantát, amit szintén szárítani kell, majd a szakítószilárdságát is ellenőrzik. Ha mindent rendben találnak, jöhet a többrétegű aszfalt. A beavatkozás sokmilliós költsége a kivitelezőt terheli, azt viszont senki sem tudja garantálni, hogy a híd nem lesz újra kátyús.
Algyő Nagyközség Önkormányzata Ösztöndíj Pályázatot hirdet azon hallgatóknak, akik a pályázati felhívás közzétételének időpontját megelőző legalább két évben algyői bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkeznek és a diploma megszerzése érdekében felsőfokú oktatási intézményben...
Algyő Nagyközség Önkormányzata a 2024/2025. tanévtől továbbra is támogatást biztosít a tanulói bérlet megvásárlásához.
Algyő Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete pályázatot hirdet az Algyő, Búvár u. 9. szám alatt megüresedő költségalapú bérlakások legfeljebb 5 évre történő bérbeadására.
Hulladék szállítás és fenyőfa elszállítási időpontok
A Szent-Györgyi Albert Rotary Club minden évben adventi jótékonysági eseménysort rendez Szegeden a Klauzál téren. Ez évben Algyő is csatlakozott ehhez a folyamathoz. Ennek részeként december 18-án, a Klauzál téren adott műsort az MVM Rotary Advent színpadon az Algyői Szivárvány Óvoda csoportja.